Ние в BSS разработихме високоефективна система за непрекъснато обучение на учителите. Отделяме специално внимание на успешно набиране и развитие на персонала. Това се вижда на всички показатели в последния доклад, направен от инспекцията на PENTA.
Thinking-Based Learning или Стратегии за мислене – Програмата за обучение на учители, създадена от завършилия в Харвард, Робърт Суордз. Стратегиите за мислене запознават учителите с нова методология за преподаване на учебно съдържание. Това включва вливане на умения за мислене от по-висок порядък на обучение по начин, който подтиква учениците да използват тези умения за мислене, за да развият по-дълбоко разбиране на съдържанието на предоставените учебни програми. Тя променя тенденцията на пасивно учене в класната стая. Повечето преподаватели днес осъзнават, че този подход не работи.
Латерално мислене на Едуард де Боно: Шестте мислещи шапки
Обучение на основата на концепции на Лин Ериксън. Ученето, базирано на концепции, е свързано с големи преносими идеи, които надхвърлят времето, мястото, опита. Концепциите са начин за организиране и осмисляне на ученето. Ученето, базирано на концепции, е рамка, за да научите нещо за всеки предмет.
В СУГЕСТОПЕДИЯ – известна като „ускорено обучение“ в някои страни – преподаването на материала се извършва във вълнуваща среда, където удоволствието, ефективността и личната реализация са от решаващо значение за процеса на учене. Сугестопедия е динамичен и иновативен метод на преподаване, който произтича от една иновативна визия за учене. Въз основа на най-новите изследвания за това как работят нашите мозъци и спомени, този подход организира академичния материал по специални начини, които правят ума спонтанен, и се интегрира в това, което е вече научено.
Визуални инструменти и карти за трансформиране на информацията в познание на David N. Hyerle Когато се реализира на базата на цялото училище, става въпрос за общ визуален език, който осигурява последователен и съвместим с мозъка начин за преподавателите да представят информация и за учениците да научат и запомнят. Визуалните инструменти са набор от инструменти, които позволяват на учителите да представят съществуващите си учебни програми по по-смислен начин.
Личностно развитие чрез прилагане на НАВИЦИ НА УМА на Артър Коста Навиците на ума са набор от 16 инструмента за решаване на проблеми, свързани с живота умения, необходими за ефективно функциониране в обществото и насърчаване на стратегическото мислене, проницателност, постоянство, креативност и майсторство. Разбирането и прилагането на тези 16 навика на ума служат за осигуряване на уменията на индивида да работи в реални житейски ситуации, които осигуряват на този човек да реагира, използвайки осведоменост (сигнали), и умишлена стратегия, за да получи положителен резултат.
Личностно развитие чрез Програмата за обучение в ефективност на младежите на Tомас Гордън. Развиваме комуникативните умения на учениците, като им помагаме да осъзнаят важните си нужди, да създадат и култивират приятелства, да се настроят с другите, да преодолеят страховете, които ги възспират, да разрешават конфликти вместо да спорят и да се борят, как да се отнасят с хора, които са различни от тях.