Отново е това време на годината – нашите ученици готвят презентации и демонстрират уменията натрупани през последните шест седмици. Първата IB PYP презентация (PYP Summative Assessments) за учебната година вече е факт. Този път показваме на родителите как темата "Кои сме ние" е разгледана от различни ъгли и академични перспективи. Децата са развълнувани, родителите с нетърпение очакват да се включат в изложението. Резултатът е емоционален и изпълнен с гордост за всички участващи.
Темата "Кои сме ние" е динамично пътешествие в различните аспекти на идентичността, ценностите и ролите, които играем в нашата общност. Ние се фокусирахме върху отношенията с приятели и семейство, еволюцията на идеи и вярвания във времето, навиците за балансиран начин на живот, различните човешки характеристики и биологични особености, културните различия и прилики, както и начините за изграждане на по-силни и толерантни общества.
PYP презентациите се провеждат на всеки шест седмици и са по-формални от текущите оценявания, през които преминават учениците от първи до шести клас.
Оценката на напредъка е структурирана и набляга на способността на ученика да придобива нови знания и да ги прилага в практически през по-дълъг период от време.
"Кои сме ние" като широка тема ни даде възможност да установим връзки между различни дисциплини – от математика до английски език, от история до география и наука.
Учениците подготвиха разнообразни презентации, демонстрирайки много от новите умения придобити през този учебен период. Бяха създадени и редица интерактивни станции, които ангажираха родителите в дейности, по-ясно демонстриращи практическите измерения на придобитите знания.
Нашите родители участваха в правописен тест, посетиха търговски център на Британското училище в София (давайки на малките търговци възможност да приложат математическите си умения по време на финансови транзакции), играха на математически боулинг, а също така се забавляваха с настолни игри, измислени от самите ученици.
Учениците направиха няколко демонстрации – от изработка на фосили до сглобяване на модел, показващ как работи човешката храносмилателна система.
Междувременно родителите имаха възможността да разгледат различни презентации на теми, вариращи от изкуството до приликите и разликите между нациите по света. Всички тези презентации, дейности и интерактивни елементи са резултат от старателно планиране и седмици на упорита работа, която всеки един клас в Британското училище в София посвети на PYP темата.
Начинът, по който работят summative assessments (обобщаващи оценки) в PYP, е много различен от традиционния модел на оценяване, използван в по-голямата част от училищата по света.
Традиционното оценяване изследва как учениците се представят в сравнение с връстниците си и в контекста на един предмет.
Обобщаващата оценка в PYP изследва следните способности:
Оценката също така дава възможност различните стилове на учене да бъдат разпознати и оценени. И учителите, и родителите имат възможността да наблюдават процеса и индивидуалния принос на всеки ученик за развитието на темата. Въз основа на тези наблюдения могат да се предложат по-персонализирани учебни възможности, които да облагодетелстват както класа, така и ученика чрез признаване на индивидуалните нужди и таланти.
Родителите също получават актуална информация от първа ръка за напредъка, който са постигнали техните деца.
Ако сте любопитни за PYP и начинът, по който програмата е имплементирана в Британското училище в София, моля, погледнете следния доклад. Имаме и подробна актуализация относно нашата PYP авторизация и предприетите стъпки за осигуряване на пълното прилагане на програмата в BSS.