Отново е това време на годината – нашите ученици готвят презентации и демонстрират уменията натрупани през последните шест седмици. Първата IB PYP презентация (PYP Summative Assessments) за учебната година вече е факт. Този път показваме на родителите как темата "Кои сме ние" е разгледана от различни ъгли и академични перспективи. Децата са развълнувани, родителите с нетърпение очакват да се включат в изложението. Резултатът е емоционален и изпълнен с гордост за всички участващи.
Темата "Кои сме ние" е динамично пътешествие в различните аспекти на идентичността, ценностите и ролите, които играем в нашата общност. Ние се фокусирахме върху отношенията с приятели и семейство, еволюцията на идеи и вярвания във времето, навиците за балансиран начин на живот, различните човешки характеристики и биологични особености, културните различия и прилики, както и начините за изграждане на по-силни и толерантни общества.
PYP презентациите се провеждат на всеки шест седмици и са по-формални от текущите оценявания, през които преминават учениците от първи до шести клас.
Оценката на напредъка е структурирана и набляга на способността на ученика да придобива нови знания и да ги прилага в практически през по-дълъг период от време.
"Кои сме ние" като широка тема ни даде възможност да установим връзки между различни дисциплини – от математика до английски език, от история до география и наука.
Учениците подготвиха разнообразни презентации, демонстрирайки много от новите умения придобити през този учебен период. Бяха създадени и редица интерактивни станции, които ангажираха родителите в дейности, по-ясно демонстриращи практическите измерения на придобитите знания.
Нашите родители участваха в правописен тест, посетиха търговски център на Британското училище в София (давайки на малките търговци възможност да приложат математическите си умения по време на финансови транзакции), играха на математически боулинг, а също така се забавляваха с настолни игри, измислени от самите ученици.
Учениците направиха няколко демонстрации – от изработка на фосили до сглобяване на модел, показващ как работи човешката храносмилателна система.
Междувременно родителите имаха възможността да разгледат различни презентации на теми, вариращи от изкуството до приликите и разликите между нациите по света. Всички тези презентации, дейности и интерактивни елементи са резултат от старателно планиране и седмици на упорита работа, която всеки един клас в Британското училище в София посвети на PYP темата.
Начинът, по който работят summative assessments (обобщаващи оценки) в PYP, е много различен от традиционния модел на оценяване, използван в по-голямата част от училищата по света.
Традиционното оценяване изследва как учениците се представят в сравнение с връстниците си и в контекста на един предмет.
Обобщаващата оценка в PYP изследва следните способности:
Оценката също така дава възможност различните стилове на учене да бъдат разпознати и оценени. И учителите, и родителите имат възможността да наблюдават процеса и индивидуалния принос на всеки ученик за развитието на темата. Въз основа на тези наблюдения могат да се предложат по-персонализирани учебни възможности, които да облагодетелстват както класа, така и ученика чрез признаване на индивидуалните нужди и таланти.
Родителите също получават актуална информация от първа ръка за напредъка, който са постигнали техните деца.
Ако сте любопитни за PYP и начинът, по който програмата е имплементирана в Британското училище в София, моля, погледнете следния доклад. Имаме и подробна актуализация относно нашата PYP авторизация и предприетите стъпки за осигуряване на пълното прилагане на програмата в BSS.
Британското училище в София е IB PYP кандидат*. Училището работи върху авторизация като IB World School. IB World Schools споделят обща философия – ангажимент към висококачествено международно образование – което вярваме, че е важно за нашите ученици.
* Само училища, оторизирани от IB Организацията, могат да предлагат някоя от нейните четири академични програми: Primary Years Programme (PYP), Middle Years Programme (MYP), Diploma Programme (DP) или Career Programme (CP). Статусът на кандидат не дава гаранция, че ще бъде предоставена авторизация.
За повече информация относно IB програмите посетете http://www.ibo.org.