IB програмата по визуални изкуства обхваща много повече от правилен творчески подход и артистична визия.
Учениците по изкуства се учат на творческа обосновка: да аргументират изборите си, да експериментират с материали и техники, а когато завършат тези процеси – да организират изложба, за да представят работата си и да разширят знанията, придобити през последните две години в училище.
Тази година IB изложбата по визуални изкуства в British School of Sofia (BSS) се превърна в горда демонстрация на креативност, постоянство, талант и усърден труд. Нашите четирима артисти не само надминаха очакванията, но и застанаха уверено зад всяко произведение, представяйки своите концепции повече от убедително.

IB изложбата по визуални изкуства дава възможност на учениците да представят подбрана селекция от своите най-добри произведения, създадени в рамките на програмата.
Но защо учениците в училище трябва да реализират толкова мащабно и комплексно начинание?

Организирането на изложба и нейното осъществяване учи младите артисти на редица важни умения, като:
Техническо майсторство
Изграждане на ясна и разпознаваема художествена визия
Умението да комуникират тази визия
Организационни умения
Изследване на творчески теми и концепции
Критическо мислене и решаване на проблеми

IB изложбата включва няколко основни елемента, които трябва да бъдат изпълнени на високо ниво, за да получи ученикът желаната висока оценка:

Както виждате, оценяването на ученик по визуални изкуства се базира на много повече от събраните в портфолиото произведения. Учениците трябва да бъдат изключително съзнателни в изборите си. Те трябва да могат да защитят и обяснят творбите си и тематичната им значимост.

Артистите на BSS избраха сериозни, широки и предизвикателни теми, които да подчертаят чрез силата на изкуството.
Емоции, потисничество, война и идентичност – обширни теми, които създават множество възможности за интерпретация и творческо себеизразяване.
Всеки ученик работи върху между четири и седем произведения, за да направи представянето на темата достатъчно цялостно. Видяхме картини, скици, скулптури и дори дигитално изкуство, използвани за предаване на послания и провокиране на публика за дискусия и анализ.
Смятаме, че всички вложиха много труд не само в концептуализирането на основната тема, но и в създаването на произведения, които проникват в дълбочина, провокират и предават силно послание.

Предизвикани да експериментират с различни медии и да погледнат под повърхността, всеки участник в изложбата успя да се изрази комплексно върху платното. Нашите артисти също така общуваха с аудитория от свои връстници, родители и учители, за да обяснят и защитят направените избори в процеса.