В Британското училище в София (BSS) подготовката на учениците в програмата International Baccalaureate (IB) е основна цел за успех на нашето училище. Този въпрос беше повдигнат на неотдавнашната родителска среща, на която бяха обсъдени ключови аспекти на учебната програма IB2 и механизмите за работа на училището. Очакванията към учениците от IB2 на BSS са високи. Училището ангажира родителите за самоподготовката на учениците и училищната подготовка във връщи.
В IB DP2 на учениците се издават прогнозни оценки, които първоначално се дават през януари като необходим документ за кандидатстване в университет. Те се формират въз основа на ключовите изпити през първия срок и напредъка им при задължителните вътрешни оценки. Те дават възможност на учениците да разпознаят силните си страни и областите, в които трябва да се усъвършенстват, както и на университетите да получат представа за постиженията на учениците. Вторите прогнозни оценки се издават директно от IB през март въз основа на пробните изпити на учениците и се използват от IB за наблюдение на ефективността на учителите и способността им да оценяват учениците.
Друг важен елемент е разширеното есе, което е основно изискване на дипломата на IB. Тази независима, самостоятелна изследователска работа, завършваща с доклад от 4000 думи, позволява на учениците да се включат в задълбочено проучване на тема от интерес в рамките на избран предмет. Оценявано с A-E, есето развива умения за изследване, писане и критично мислене, които са от решаващо значение за висшето образование и професионалния живот.
За дипломата IB учениците трябва да съберат точки от различни компоненти, като минимумът от 24 точки е достатъчен за успешно полагане на изпита. Тази система насърчава учениците да се стремят към високи постижения по всички предмети, като спомага за изграждането на добре развит академичен профил. Освен точките от 1 до 7 за всеки от 7-те предмета, учениците могат да получат и до 3 допълнителни точки за разширеното си есе и оценката на TOK.
Важен момент в дискусията беше жизненоважната роля на родителската подкрепа. Родителите са насърчавани да помагат на децата си при изпълнението на ежедневните организационни задачи, като им помагат да определят областите, в които допълнителните усилия могат да доведат до значителни подобрения. Също толкова важно е да ги насочват към по-сложни предмети и ефективно управление на времето си.
Подготовката за IB изпитите в BSS е нещо повече от академично начинание. Тя превръща учениците във високофункционални, добре организирани личности, способни да вземат ефективни решения. Като се справят с изискванията на учебната програма на IB, учениците развиват устойчивост, адаптивност и мислене, насочено към бъдещето. Тези умения са безценни в бъдещия им академичен и професионален живот и ги подготвят за успех в един забързан и постоянно променящ се свят.
BSS се гордее с това, че осигурява подкрепяща среда за своите IB ученици, която включва предлагане на помощ при легализиране на дипломите и изпращане на резултатите в университет по избор при поискване. Училището гарантира, че учениците познават огромния набор от налични инструменти и видове помощ за тяхното академично и личностно израстване. BSS гарантира, че пътищата към висшето образование са достъпни и лесни за ориентиране.
Подходът на BSS към програмата IB Diploma е холистичен и се фокусира не само върху академичния успех, но и върху цялостното развитие на учениците като бъдещи лидери. Ангажиментът на училището да предоставя цялостна подкрепа, съчетан с активното участие на родителите, гарантира, че учениците са добре подготвени да се справят с предизвикателствата на IB и след това. Тази стабилна основа проправя пътя им да се превърнат във влиятелни личности, които вземат решения и са готови да допринесат положително за обществото.